הורדת רכב מהכביש – כיצד ובאילו מקרים עושים זאת

אילו רכבים מועמדים להורדה מהכביש ואיך אפשר לזכות בתמורה כלכלית גם במקרים בהם הרכב מוגדר כטוטאל לוס?

יש מקרים בהם יש צורך בהורדת רכב מהכביש, בשל סיבות שונות. במקרה כזה, באחריות בעל הרכב למצוא פתרון חוקי להיפטר מהרכב, כאשר אחת האפשרויות היא למכור את הרכב לפירוק. מכירת הרכב לפירוק היא דרך בה יכול בעל הרכב להרוויח מעט על הרכב, גם במצבים בהם הרכב אינו תקין או שהערכת המחיר שלו נמוכה מאד כך שלא שווה להתעסק עם מכירתו.

אילו רכבים מועמדים להורדה מהכביש?

יש מספר מצבים בהם רכב יכול להיות מועמד להורדה מהכביש. המקרה הראשון הוא כאשר ניידת משטרה עוצרת את הרכב לבדיקת רכב על ידי בוחן תנועה, במהלכה מתגלים ליקויים בטיחותיים משמעותיים. בדיקה כזו נפוצה בעיקר בעונת החורף, אך היא יכולה להיערך לאורך כל ימות השנה בכל כבישי הארץ.  המקרה השני הוא כאשר הרכב ישן ואינו פעיל, או שהוא אינו בטיחותי לנסיעה. המקרה השלישי הוא כאשר הרכב מעורב בתאונת דרכים ומוגדר כטוטאל לוס.

כיצד מוגדר טוטאל לוס?

טוטאל לוס זוהי ההגדרה של רכב שיצא מכלל שימוש, או שהערכת הנזק שנגרם היא 60% ומעלה משוויו. במצב כזה הרכב לא פעיל או שעלות התיקון גבוהה משווי הרכב. את הקביעה נותן שמאי רכב, ומעבר למשמעותה בעבור חברות הביטוח, היא מובילה גם למתן הנחיה להורדת רכב מהכביש.

במצב כזה, בעל הרכב יכול להשלים עם כך שהוא לא יצליח למכור את הרכב במחיר גבוה, אך הוא עדיין נדרש למצוא פתרון חוקי לסילוק הרכב. פתרון מתאים הוא מכירת הרכב לפירוק, ובדרך זו גם אפשר לקבל תמורת הרכב תמורה כספית, שאמנם אינה גבוהה, אך היא עדיפה על כלום. עומר וניר פירוק מכוניות מתמחים בקניית רכבים לצורך פירוקם וניתן לפנות אליהם לקבלת ייעוץ לגבי הרכב שלכם וקבלת הצעת מחירעומר וניר פירוק מכוניות

מה הסכום שתוכלו לקבל תמורת מכירת הרכב לפירוק?

המחיר שיוצע לכם תלוי בסוג, דגם, שנת ייצור ומצב הרכב. במכירת רכב ישן אין תעריפים אחידים ולכן חשוב לפנות לחברה מקצועית ואמינה, שתיתן לכם מחיר הוגן. כמו כן, כדאי להשוות בין הצעות מחיר של מספר חברות שונות המתעסקות בקניית רכבים לפירוק ולראות מהי ההצעה האטרקטיבית וההוגנת ביותר. כדאי לדעת שלא מדובר בסכומים גבוהים, אך כשהאלטרנטיבה היא לא להרוויח כלל, מכירת רכב לפירוק לחברה מקצועית יכול להיות בדיוק הפתרון שאתם צריכים. בדרך זו גם תוכלו לפנות במהירות את שטח החניה שהרכב תופס וגם להרוויח תמורתו סכום סמלי.

האם יש אפשרויות נוספות במקרה של הורדת רכב מהכביש?

מלבד מכירת רכבים לפירוק, ניתן למכור את הרכב גם לגריטה, דרך משרד התחבורה. תכנית גריטה מיועדת להורדת רכבים מסוכנים ומזהמים מהכביש, תוך מתן תמורה כספית לבעלי הרכב.

בעבר, ניתן היה לקבל תמורה של כ-3000 ₪ תמורת רכב שהיה מעל ל-20 שנה על הכביש, אך מאז שתכנית הגריטה יצאה לפועל, היא עברה תהפוכות רבות וכיום מדובר רק על גריטת כלי רכב כבדים ומזהמים, כך שפתרון זה אינו מתאים לכל הרכבים.