הכן גגך לחורף – אוטמים גג כמו שצריך ובזמן הנכון ביותר!

כל מי שגר בקומה עליונה או שיש לו בית פרטי עם גג יודע ומכיר את העובדה שגג הבניין או הבית חייב להיות אטום כדי למנוע דליפות וחדירת מים אל תוך הבית רבים מדיירי הקומות האחרונות בבניין או כאלו שיש ברשותם בית פרטי סובלים בחורף מדליפות או רטיבות כתוצאה מחדירה של מים אל תוך הגג שאינו אטום לחלוטין.

ישנם כמה וכמה סוגי גגות וכל אחד מצריך איטום מסוג אחר . למעשה במדינת ישראל רוב הבניינים עוטים גג העשוי מבטון למרות שישנם דירות ובתים שיש להם גג רעפים או גגות מרוצפים במרצפות.
לכל גג יש שיטת האיטום המתאימה לו ביותר וכמובן שישנם כמה סוגים של שיטות איטום לכל גג.

איטום גגות בטון בדרך כלל מתבצע בשני שיטות עיקריות. השיטה הראשונה היא השיטה הישנה והמוכרת לכולם והיא שיטת איטום באמצעות זפת. הזפת נמרחת על גג הבטון כאשר היא רותחת ולמעשה אוטמת את הגג מחדירה של מים אמנם שיטה זו היא הזולה מבין השיטות אך מצריכה טיפול תקופתי וחידוש של האיטום כל כמה שנים. השיטה השניה היא איטום באמצעות יריעות ביטומניות שיטה זו מתבצעת על ידי כיסוי של הגג ביריעות העשויות חומר בידודי אטום לחדירת מים המגיע כיריעות ומונע חדירה של מים שיטה זו אמנם יקרה יותר אך מבטיחה אורך חיים ארוך ואין צורך בטיפול תקופתי.

למעשה זה לא משנה באיזה שיטה תבחרו ישנה חשיבות רבה להכנה של הגג לפני ביצוע האיטום ההכנה אמורה להתבצע על ידי חברת האיטום שמבצעת את האיטום והיא כוללת נקיון יסודי של הגג מכל לכלוך ואבק בדיקת השיפועים שעל הגג כדי להבטיח הולכה של המים אל המרזבים ואי הצטברות של מים על הגג. בגגות חדשים שלא עברו איטום מעולם יש צורך במריחה של זפת גם במקרה שרוצים לעשות איטום על ידי יריעות ביטומניות וזאת על מנת שהיריעות יוכלו להיתפס עלך הגג בצורה מיטבית.

אך כאשר מדובר בגגות ישנים שכבר בוצע עליהם איטום מסוג מסוים יש חובה גמורה להתחשב בסוג האיטום הישן על מנת לעשות איטום חדש. ישנם גגות שלא בוצע עליהם איטום באמצעות זפת אלא אטמו אותם באמצעות מריחה של חומר אקרילי כאשר נמרח חומר אקרילי על הגג ומעוניינים לחדש את האיטום בזפת או ביריעות ביטומניות יש צורך לקלף את שכבת האיטום הקודמת או למרוח פריימר כדי שיהיה ניתן לבצע איטום מחדש.
בנוסף בגגות ישנים ישנם דודי שמש ואנטנות המותקנים על הגג על מנת שהאיטום יתבצע כראוי יש לפרק את דודי השמש או האנטנות כדי להניח עליהם את היריעות אך כשמדובר באיטום על ידי זפת ניתן לגשר ולמרוח את הזפת ללא הוצאה של דודי השמש או האנטנות.

הכנת הגג לקראת איטום מחייבת לבדוק אם יש סדקים בגג או חורים גדולים שאינם יכולים להתכסות על ידי הזפת או היריעות וכמובן שיש לתקנם כדי שהאיטום יהיה כראוי כאשר מבצעים איטום ללא הכנה מוקדמת של הגג רוב הסיכויים שהאיטום לא יהיה מבוצע כראוי וייתכנו נזילות וחדירות של מים אף על פי שביצעו איטום על הגג.

כאן נכנסת לתמונה המקצועיות והאמינות של חברת האיטום כאשר רוצים לבחור חברת איטום על מנת שתבצע את העבודה כראוי יש לבדוק ולקבל המלצות על חברת האיטום ולא תמיד צריך להתחשב אך ורק במחיר הזול שמציעה חברת האיטום.

חברת איטום מקצועית היא אחת כזאת שלא נצטרך לקרוא לה על מנת לבצע תיקונים באיטום חשיבות המקצוענות של חברת האיטום למעשה הינה כל עבודת האיטום כולה.
כאשר מחפשים חברת איטום ניתן לברר עליה באמצעות האינטרנט או באמצעות המלצות ממכרים או חר\ברים שכבר ערכו איטום גג על ידי החברה ונשארו מרוצים לטווח ארוך.
לסיכום, כל גג וכל סוג איטום שנרצה לבצע תלוי במקצוענות ובאינות של חברת האיטום לכן כדאי להשקיע מאמץ קצר בבירור ובחיפוש אחר חברת איטום אמינה ולא רק זולה.

למידע נוסף בקרו באתר מור איטומים – מומחים באיטום גגות לשירותכם בכל הארץ

מור איטומים